لزوم استفاده ازهم تراز کاشی

در گذشته برای تراز کردن کاشی پس از ریختن ملات کـاشی بر روی آن قرار داده و از یک چکش پلاستیکی برای محکم کردن کـاشی استفاده می کردند در نهایت با استفاده از ابزار تراز، همسطح بودن کاشی را با کاشی همجوار کنترل می نمودند. این کار زمانبر و معایبی نیزداشت یکی از این عیوب، احتمال جابجا شدن کاشی از جـای خود در صورت یکنواخت نبودن میـزان ملات در زیر آن و همچنین شکستن کـاشی با وارد کـردن ضربه به آن ها بود که برای رفع این مشکل،ابزار همتراز کاشی طراحی و تولید شد.

 

همتراز کاشی از جنس پلاستیک تولید و دارای دو قسمت اصلی می باشد:

1-کلیپس همتراز (قطعه مادگی)

2-گوه همتراز (قطعه نری)

 

کلیپس در زمـان نصب مابین کاشی ها قرار گرفته و بااستفاده از گوه قفل می گردد.استفاده از این ابزار باعث می شود کـاشی ها در نهایت به صورت کاملا همسطح نسبت به یکدیگر قـرار بگیرند و نیـازی به استفـاده ازچکش پلاستیکی و تراز در هنگام نصب نباشد.

 

نحوه استفاده از تراز کننده کاشی

تراز کننده کاشی دیوار در سایزهای مختلف طراحی شده که بر اساس ضخامت کاشی باید سایز متناسب با آن استفاده گردد.پس از آماده سازی زیرکار و ترسیم خطوط نصب، ملات را در محل نصب پخش کرده و کاشی  اول را با در نظر گرفتن خطوط در جای خود قرار دهید و با توجه به سایز کاشی از تعداد متناسبی کلیپس در هر طرف از کاشی استفاده نمایید و سپس کاشی بعدی را جایگذاری نمایید.

حال گوه همتراز را از شکاف کلیپس که از فاصله میان دو کاشی بیرون آمده، رد می کنیم و با استفاده از انبر مخصوص آن را قفل می کنیم. پس از آن که ملات زیر کاشی خشک شد، با زدن ضربه توسط چکش، کلیپس از محل اتصال شکسته خواهد شد.برای هر وجه از کاشی با ابعاد30 در30 یا کمتر، یک تراز کننده نیاز می باشد و در ابعاد بـالاتر تقریبا با فاصله 15تا 20 سانتی متری از یکدیگر به یک تـراز کننده احتیاج داریم.

توجه داشته باشید که کلیپس یکبار مصرف بوده اما از گوه می توان چند بار استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *