روش نصب کاشی با چسب روی دیوار از متودهای جدید برای کاشی کاری است و قدمت چندان طولانی‌ای در صنعت ساختمان ندارد. سهولت روش چسباندن کاشی با چسب باعث شده که این تکنیک محبوبیت زیادی بین افراد پیدا کند.

چسب کاشی به دو صورت خمیری و پودری (پودری که با آب مخلوط می‌شود)، در بازار قابل تهیه است.

 

مراحل مختلف روش نصب کاشی با چسب

 

مرحله اول: زیر سازی

بررسی کنید که دیوار یا کف شکستگی نداشته باشد، کاملا تراز و یکسان و تمیز باشد و آلودگی خاصی روی سطح وجود نداشته باشد. اگر سطح دیوار دارای کاشی کاری قدیمی است سعی کنید خطوط عمیق بندکشی و دوغاب را پر کنید.

اندازه‌گیری‌های لازم را نیز در این مرحله انجام دهید و در صورت نیاز، به خط کشی و جانمایی سطح اقدام نمایید.

مرحله دوم: آماده کردن ملات چسب کاشی

اگر برای نصب کاشی با چسب روی دیوار و کف، از چسب کاشی خمیری استفاده می‌کنید، نیاز به آماده سازی خاصی وجود ندارد. اما اگر از چسب پودری استفاده می‌کنید، نیاز به حاضر کردن چسب دارید. روی بسته‌های چسب پودری، دستورالعمل مشخصی وجود دارد که باید طبق آن عمل کنید. پودر را ذره ذره به میزان معین آب اضافه نمایید و آن را با مته یا میکسر به خوبی مخلوط کنید.

 

مرحله سوم: پخش کردن ملات چسب روی سطح یا کاشی

مخلوط آماده شده را با استفاده از یک ماله شیاردار روی دیوار یا کف بمالید. پس از پخش ملات، باید کاشی‌ها را با دقت هرچه تمام‌تر از یک سو به ترتیب به سوی دیگر بچسبانید. در طریقه ی نصب کاشی با چسب باید به این نکته توجه کنید که 3 الی 4 ساعت صبر کنید تا چسب کاشی خودش را بگیرد و کاشی‌ها به دیوار به خوبی بچسبند

 

مرحله چهارم: بندکشی

در مرحله آخر  بعد از زمان دادن سه الی چهار ساعته برای خشک شدن چسب کاشی، نوبت به بند کشی می‌رسد. برای بند کشی، ملات دوغاب سیمان را حاضر کنید. دوغاب سیمان سریعا سفت می‌شود برای همین باید هنگام استفاده از آن، سرعت کافی را به خرج دهید. دوغاب را در فواصل خالی ما بین کاشی‌ها بریزید و اضافات آن را با یک اسفنج یا حوله مرطوب پاک کنید.

 

معایب نصب کاشی با چسب

نصب کاشی با چسب در کنار مزایایی مثل سهولت نصب، سرعت بالا، عدم نیاز به کندن کاشی‌های قبلی، کثیف‌ کاری کم و سرعت مناسب، معایبی نیز دارد.

معایب نصب کاشی با چسب بیشتر به مسئله میزان استحکام آن برمی‌گردد. چسب از هر نوعی که باشد هیچ گاه به اندازه ملات‌های مختلف بنایی استحکام ندارد.

برای محیط‌هایی که رطوبت زیادی دارند، مثل اقلیم‌های شرجی، یا نصب کاشی استخر با چسب، نباید انتظار عمر طولانی مدت و با کیفیت داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *