نکات اساسی در انتخاب کاشی برای آشپزخانه

آشپزخانه قسمتی از خانه است که می‌توان از رنگ و مدل و اندازه‌های مختلف کاشی در آن استفاده کرد. استفاده از انواع مختلف در جای درست باعث می‌شود آشپزخانه شما دلنشین و زیبا شود. پس در انتخاب کاشی برای آشپزخانه حساسیت به خرج دهید ودقت کنید که کاشی مورد نظر قرار است بالای اجاق نصب شود یا بین کابینت‌ها؟ اصلا دوست دارید کدام قسمت‌های آشپزخانه را کاشی کنید؟ برای بین کابینت‌ها کاشی های شیشه‌ای و کاشی بین کابینتی سه بعدی می‌توانند انتخاب مناسبی باشند


انتخاب تم کلی آشپزخانه

اگر آشپزخانه شما دارای کانتر و جزیره است باید طرح و رنگ کلی دیوار‌ها و کف را با آنها هماهنگ انتخاب کنید. تصمیم بگیرید که می‌خواهید الگویی از طبیعت را در آشپزخانه‌تان خلق کنید یا به فضایی خنثی و مدرن علاقه دارید. مثلا طرح سنگ و شن و ماسه و یا گرانیت برای تم طبیعی مناسب هستند. برای تم مدرن هم از انواع کاشی ها در ابعاد بزرگ و کوچک ولی رنگ خنثی استفاده می‌شود که معمولا طرح ساده‌ای دارند و همچنین می‌توانید انواع‌ تم‌ها را با هم ترکیب کنید ولی برای این کار باید محتاطانه عمل کنید.

 

هماهنگی کاشی و سرامیک با کابینت‌ها در آشپزخانه

به هماهنگی بین تمام اجزای آشپزخانه دقت کنید. جنس و رنگ کابینت‌ها یکی از مهم‌ترین نکته هاست. برای مثال اگر کابینت‌ها مدل ساده‌ای هستند بهتر است کاشی و سرامیک بین آنها را از مدل‌های شلوغ‌تر استفاده کنید و همینطور برعکس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *